SPLOŠNI POGOJI POPRAVILA VOZIL in PRODAJE NADOMESTNIH DELOV

Summit avto d.o.o., Flajšmanova 3, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu »Serviser«), je pooblaščeni predstavnik za vozila blagovnih znamk Ford, Volvo, Jaguar in Land Rover in član mreže pooblaščenih serviserjev navedenih blagovnih znamk. Serviser deluje v svojem imenu in za svoj račun in ne kot zastopnik Proizvajalca vozila.

1. PREVZEM VOZILA IN IZDAJA DELOVNEGA NALOGA

Serviser ob prevzemu vozila stranki izstavi delovni nalog, na katerem navede predvsem naslednje:

  • zahteve, opombe in naročilo stranke,
  • opis pomanjkljivosti ali potrebnih popravil,
  • naročilo potrebnih nadomestnih delov za izvedbo željenih storitev,
  • zahtevo stranke za oceno stroškov ali zahtevo stranke za izdajo predračuna ali ponudbe,
  • vidno stanje vozila.

S podpisom delovnega naloga stranka naroča izvedbo v delovnem nalogu navedenih storitev in dobavo potrebnih nadomestnih delov ter se zavezuje, da bo plačala vse nadomestne dele, ki so bil naročeni in/ali so, oziroma bodo po mnenju Serviserja potrebniza to popravilo vozila in vse v zvezi stem povezane stroške. V primeru, da vozilo nima veljavne vinjete, mora stranka serviserja na to opozoriti, v nasprotnem primeru je stranka odgovorna za plačilo morebitne globe za vožnjo vozila brez vinjete, če je bila v sklopu izvedbe storitve potrebna testna vožnja.

2. ODGOVORNOST SERVISERJA

Serviser ob prevzemu vozila v popravilo odgovarja zgolj za dodatno opremo in naprave, ki so vgrajene v vozilo in za nivo goriva, ki se zabeleži ob prevzemu vozila v delavnico, zmanjšano za morebitne preizkuse ali testne vožnje. Serviser ne odgovarja za osebne predmete lastnika vozila, ki ostanejo v vozilu, razen za predmete, ki so mu bili izrecno zaupani in zabeleženi na delovnem nalogu.

3. OBDELAVA OSEBNIH PODATKOV

Serviser bo osebne podatke strank obdeloval le s Strankinim izrecnim privoljenjem in v skladu z Izjavo o obdelavi osebnih podatkov, ki jo bo stranka prejela v podpis neodvisno od delovnega naloga. Serviser ima v skladu s splošno uredbo o varnosti osebnih podatkov (EU 679/2016) dolžnost, da od vsake fizične osebe pred obdelavo njenih osebnih podatkov za to pridobi njeno izrecno privolitev. Več informacij o načinu obdelave osebnih podatkov je Stranki na voljo v dokumentu »Obrazec za privolitev«, ki je na voljo v prostorih Serviserja.

4. OCENA STROŠKOV – PONUDBA

Na zahtevo stranke Serviser izdela oceno stroškov oziroma pripravi oceno popravila, ki bi jih bilo treba opraviti na strankinem vozilu. Ocena o vrsti posegov, ki bi jih bilo treba opraviti in približnih stroških, je navedba posegov z okvirnimi cenami storitve (dela in materiala). Je zgolj informativna in ne vključuje časa, porabljenega za demontažo.

Ponudba je natančen seznam cenovno ovrednotenih posegov, ki bi jih bilo treba opraviti na vozilu stranke. Priprava ponudbe ni brezplačna in znaša 10% končne ponudbene vrednosti. V primeru, da se vozilo popravlja pri Serviserju, se izdelava Ponudbe ne zaračuna. V kolikor so za pripravo ponudbe potrebne demontaže posameznega dela vozila, ali kakršnokoli drugo delo Serviserja na vozilu stranke, se ti posegi obračunajo dodatno, k vrednosti priprave ponudbe. Če je za pripravo ponudbe potrebna demontaža katerega od delov vozila ali drugo delo Serviserja, mora stranka, ki je naročila pripravo take ponudbe, nositi vse stroške, ki s tem nastanejo. Stranka se zaveže povrniti te stroške s podajo zahteve za pripravo ponudbe. Serviser zgolj na podlagi ponudbe ne opravi nobenega od posegov, ki so bili navedeni kot potrebni, če stranka izvedbe storitev ne potrdi.

Ponudbo je mogoče naknadno spreminjati (dodajati ali odvzemati določene ponudbene postavke). Ponudba Serviserja zavezuje število dni od njene izdaje, oziroma v času kot je navedeno na sami ponudbi.

5. IZVAJANJE POPRAVIL IN DRUGIH STORITEV

Serviser sprejme vozilo v popravilo z dnem podpisa delovnega naloga s strani stranke.

Popravila se izvedejo v skladu z opisom potrebnih popravil navedenih na delovnem nalogu in/ali prejeto odobritvijo oziroma soglasjem tretje osebe (tj. zavarovalnice, prodajalca, proizvajalca ali druge podobne osebe, ki se mora izreči o pogojih popravila), vse skladno s pravili stroke. V kolikor se med izvajanjem posegov izkaže, da so za dokončno izvedbo popravila potrebni dodatni posegi v vozilo, mora Serviser o tem obvestiti stranko in pridobiti njeno soglasje o dodatnih posegih in njihovih stroških. Praviloma in v kolikor stranka razpolaga s tehničnimi/komunikacijskimi sredstvi, serviser pošlje naročniku predlog razširitve v digitalni obliki na SMS-a in/ali e-naslov. Na ta način stranka prejme ponudbo za dodatna dela, ki jo potrdi ali pa zavrne. S potrditvijo je sklenjena pogodba za izvedbo dodatnih del. Če stranka soglasja ne poda v dveh dneh od poslanega obvestila, se šteje, da je stranka te posege zavrnila. Serviser ne odgovarja za uspešnost popravila vozila, če stranka zavrne naročilo dodatnih del.

S podpisom delovnega naloga stranka potrjuje, da je predmet popravila zaradi uporabe ali poškodbe lahko utrpel obrabo ter mehanske in/ali temperature poškodbe, posledica katerih je možnost spremenjene strukture in lastnosti materiala, ki jih Serviser ne more ugotoviti pred začetkom izvajanja popravila. V kolikor v med popravilom Serviser ugotovi takšno stopnjo spremembe lastnosti ali poškodb materiala, da je del ali sklop vozila neuporaben se stranka zavezuje, da bo poravnala vse stroške dela in materiala, ki so bili vloženi v izvedbo popravila s strani Serviserja, do trenutka ugotovitve neuporabnosti dela ali sklopa vozila. O popravilu oziroma menjavi dela ali sklopa vozila se Serviser s stranko posebej dogovori.

Če po podpisu delovnega naloga s strani obeh strank, serviser odkrije na vozilu spremembo ali tehnično predelavo, ki ni v skladu s priporočili proizvajalca vozila in če stranka zavrne izvedbo korektivnih ukrepov na lastne stroške, lahko Serviser zavrne izvedbo celotno naročenega posega po delovnem nalogu.

Stranka pooblašča Serviserja, da:

  • kadar je to potrebno za pravilno izvedbo popravila, na vozilu stranke izvede vsa zahtevana testiranja, vključno s testnimi vožnjami. Stranka dodatno dovoljuje Serviserju preizkus vozila tudi po avtocesti in/ali hitri cesti ter se zavezuje Serviserja posebej opozoriti, v kolikor vozilo nima veljavne vinjete, v skladu z 1. točko, 2 odstavkom teh Splošnih pogojev
  • uporablja in poseduje proizvajalcu vozila, njegovim predstavnikom in partnerjem, tehnične podatke vozila, ki so potrebni, kot del razpoložljive tehnične pomoči in/ali izvajanja akcij vpoklica in/ali obdelave garancije in/ali izvajanja diagnostike in/ali odpravljanja napak. To pooblastilo velja tudi za fotografije, video posnetke in/ali informacije, ki jih stranka prostovoljno poseduje Serviserju, da se omogoči učinkovitejša obdelava njegovih zahtev, kot del servisnih postopkov.

Serviser med drugim izvaja tudi storitve hranjenja pnevmatik in platišč, pri čemer stranka s podpisom delovnega naloga potrjuje, da je seznanjena z vsemi pogoji in določili hranjenja. Obvestilo o hrambi pnevmatik je prav tako objavljeno v prostorih Serviserja. Serviser za hrambo pnevmatik, platišč in pokrovov prevzema odgovornost za maksimalno obdobje 12 mesecev od dneva prejema blaga v hrambo. Tega obdobja pod nobenim pogojem ni mogoče podaljšati. Po tem obdobju je blago hranjeno zgolj še 3 dodatne mesece in v kolikor stranka v tem dodatnem obdobju ne prevzame hranjenega blaga, serviser ne prevzema več nobene odgovornosti za blago, oziroma blaga pošlje na razgradnjo in blaga ni mogoče več prevzeti.

6. POSTAVKE IZ KROŽNEGA GOSPODARSTVA

Stranka je seznanjena in s podpisom delovnega naloga potrjuje, da lahko serviser namesto novih nadomestnih delov, za določene kategorije nadomestnih delov, vgradi reciklirane nadomestne dele, tj. dele iz centrov ELV (deli, ki jih tržijo pooblaščeni centri za obdelavo odsluženih vozil in so bili pripravljeni za ponovno uporabo) in tovarniško obnovljene dele (deli, ki so bili popravljani po specifikacijah proizvajalca in so po svojih karakteristikah enakovredni nadomestnim delom) in sicer odstranljivi deli karoserije, notranje obloge in deli oblazinjenja, nalepljene steklene površine, optični deli, mehanski ali elektronski deli (razen tistih, ki so del podvozja, komponent krmiljenja, zavornih komponent, elementov za ozemljitev, ki so sestavljeni, izpostavljeni mehanski obrabi in jih ni mogoče odstraniti).

7. ZAVAROVALNICE

Za izvedbo popravila, ki ga je naročila stranka, so nepomembni kakršnikoli morebitni spori v zvezi z vozilom, ne glede na njihovo vsebino, posebej spori med zavarovalnico in lastnikom oziroma uporabnikom vozila. Stranka je Serviserju v vsakem primeru dolžna v celoti poravnati vsa popravila, ki so bila navedena na delovnem nalogu, ali navedena na priloženi dokumentaciji k delovnem nalogu.

8. ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI

S podpisom delovnega naloga stranka izjavlja, da je seznanjena, da vstop v prostore delavnice Serviserja brez izrecne odobritve Serviserja in izključno v spremstvu predstavnika Serviserja ni dovoljen. Če stranka navedeno prepoved krši, Serviser ni odgovoren za morebitno nastalo škodo. Povračilo škode, ki bi zaradi omenjene kršitve s strani stranke nastala Serviserju, lahko Serviser zahteva od stranke.

9. PREDAJA VOZILA

Na delovnem nalogu se navede datum predvidene predaje vozila stranki. Če je pred začetkom izvajanja posegov in popravil potrebno še mnenje tretje osebe, se datum za predajo vozila določi po prejemu končnega mnenja tretje osebe v zvezi z naročenimi deli in popravilom vozila. Da je v konkretnem primeru potrebno mnenje tretje osebe se na delovnem nalogu označi z eno od naslednjih navedb: »Garancija«, »Kulanca«, »Podaljšana garancija«, »Interno«, »Zavarovalnica« ali »Ostalo in drugo«.

Rok za predajo vozila stranki določi Serviser ob podpisu delovnega naloga glede na njegove zmožnosti, razpoložljivost nadomestnih delov in morebitne nepravilnosti, ki so bile odkrite na vozilu. Serviser ni odgovoren za zamudo, ki je posledica višje sile (npr. vojne, požara, poplave, demonstracij ali drugih socialnih nemirov, naravnih nesreč, zakonskih sprememb ali pomanjkanja materialov in energetskih resursov za proizvodnjo pri proizvajalcu, njegovih dobaviteljih ali prevoznikih ipd…) in drugih okoliščin, ki so zunaj njegovega vpliva. Serviser je dolžan o nastanku okoliščin, ki pomenijo višjo silo, takoj ko je to mogoče, obvestiti stranko. Obvestilo stranki odvezuje Serviserja odgovornosti za zamudo.

Stranka mora svoje vozilo prevzeti na datum predaje, kot je naveden na delovnem nalogu, ali na dan, ki ji ga je sporočil Serviser. Ob prevzemu vozila mora stranka preveriti stanje vozila in morebitne nepravilnosti v zvezi s popravilom ali stanjem vozila Serviserju sporočiti takoj. Morebitnih poškodb vozila ni več mogoče uveljavljati, po tem ko stranka vozilo odpelje z lokacije delavnice Serviserja, kjer je bilo vozilo prevzeto.

Če stranka vozila ne prevzame na dan, naveden na delovnem nalogu, se ji pošlje vabilo, naj prevzame Vozilo v roku največ 2 (dveh) delovnih dni od dneva prejema vabila. Če stranka svojega vozila v tem času ne prevzame, ima Serviser pravico stranki obračunati ležarino po veljavnem ceniku. O obračunu ležarine za neprevzeto vozilo Serviser obvesti stranko v vabilu.

Vsa Serviserju naročena dela se štejejo za prevzeta, ko stranka prevzame Vozilo. Tveganja poškodovanja, uničenja ali izgube vozila, dobavljenih nadomestnih delov in/ali dodatne opreme preidejo na Stranko s trenutkom nastopa zamude pri prevzemu vozila. Serviser mora Stranko ob predaji vozila obvestiti o vseh morebitnih ugotovljenih nepravilnostih. Predvsem jo mota opozoriti na potrebna dodatna popravila tistih nepravilnosti, ki vplivajo na varnost vozila. Če stranka zavrne izvedbo takih popravil, Serviser zavrača vsakršno odgovornost za nastalo škodo (stranki ali tretjim osebam).

11. ZASTAVNA PRAVICA

Skladu s 647. členom Obligacijskega zakonika ima Serviser v primeru neplačila ali nepopolnega plačila za svoje storitve ali nadomestne dele, zastavno pravico na vozilu stranke.

12. ZAMENJANI DELI

Stranki se lahko zamenjane dele izroči, če je to izrecno zahtevala in je zahteva navedena na delovnem nalogu ob predaji
vozila v popravilo. Kljub izrecni zahtevi stranke Serviser zamenjanih delov vozila ne izroči stranki, ko:

  • so bili deli zamenjani v okviru garancijskega ali kulančnega popravila, ali v okviru popravila pod pogoji pogodbenega jamstva,
  • se deli nadomestijo s tovarniško obnovljenimi deli ter
  • so deli predmet postopka škodnega primera preko zavarovalnice.

Serviser v nobenem primeru ne odgovarja za uporabo zamenjanih delov, ki jih je na podlagi njene izrecne zahteve izročil stranki. Vso odgovornost v zvezi z uporabo teh delov nosi stranka sama. Deli, ki jih stranka ob predaji vozila v popravilo Serviserju ni izrecno zahtevala nazaj, preidejo v last Serviserja, ki lahko z njimi prosto razpolaga.

13. ZBIRANJE IN ODSTRANJEVANJE ODPADKOV

Serviser v skladu s predpisi zbira in skrbi za odstranjevanje rabljenih nadomestnih delov in drugih avtomobilskih odpadkov. To storitev se zaračuna stranki v skladu z metodami in cenami, objavljenimi v poslovnih prostorih Serviserja.

14. PLAČILO

Znesek, ki ga stranka morebiti plača Serviserju na podlagi delovnega naloga pred predajo popravljenega vozila, velja kot avans, ki se všteje v znesek končne opravljene storitve. Račun se izstavi skladno s cenikom nadomestnih delov in urnih postavk Serviserja, ki so v veljavi na dan izdaje delovnega naloga. Informacije o tarifah urnih postavk Serviserja so stranki na voljo v poslovnih prostorih Serviserja. Stranka se strinja, da bo račun plačala v enkratnem znesku brez popusta, pred vračilom vozila s strani Serviserja, na blagajni, razen če se stranka in Serviser dogovorita drugače.

V primeru, ko stranka vplača aro za naročene nadomestne dele in naročenih nadomestnih delov ne prevzame v roku 8 dni od obvestila Serviserja, se šteje, da je za neizpolnitev pogodbe odgovorna stranka in serviser vplačano aro obdrži.

Serviser ima pridržek lastninske pravice na nadomestnih delih in/ali dodatni opremi, prodani po delovnem nalogu in/ali dobavnici, do popolnega plačila.

V primeru zamude pri plačilu za opravljene storitve in dobavljeno blago po delovnem nalogu in/ali dobavnici, je Serviser upravičen do plačila zakonskih zamudnih obresti od datuma zapadlosti računa do dneva dejanskega plačila.

V kolikor stranka ob predaji vozila v popravilo Serviserju predloži »lasten material«, Serviser ne nosi nikakršne odgovornosti v zvezi z ustreznostjo prevzetega materiala in zanj ne daje nikakršnih garancij. Prav tako Serviser v primeru vgraditve »lastnega materiala« ne daje nikakršne garancije za opravljeno delo. Odgovornost za ustreznost »lastnega materiala« v celoti nosi stranka, ki zahteva, da se ji vgradi tak material. V primeru, da stranka zahteva, da se ji v postopku popravila vgradi »lasten material« se cena urne postavke Serviserja poviša za 20 %, glede na veljavni cenik v trenutku izdaje delovnega naloga.

15. GARANCIA ZA NADOMESTNE DELE

Za originalne nadomestne dele proizvajalca (nove ali tovarniško obnovljene), fakturirane stranki in vgrajene v vozilo skladno s priporočili proizvajalca ali njegovih predstavnikov v delavnici Serviserja, velja letna garancija, ki zajema menjavo ali popravilo dela, na katerem je bila pripoznana nepravilnost, kot tudi za nastale stroške dela. Garancija velja eno leto od prevzema vozila oziroma od dneva izstavitve računa stranki. Garancijo uveljavlja stranka tako, da nemudoma po odkritju napake, ki je posledica vgrajenega nadomestnega dela, o tem obvesti Serviserja oziroma pooblaščenega predstavnika proizvajalca vozila. Pogoj za uveljavljanje garancije je predložitev fakture za vgrajen nadomestni del in opravljeno delo Serviserja.

Garancija ne velja v primeru:

  • če reklamirano popravilo ali nadomestni del ni vzrok za zatrjevano nepravilnost,
  • če je bil nadomestni del uporabljen za namen, ki ni predviden s strani proizvajalca vozila ali nadomestnega dela,
  • če nadomestni del ni bil vgrajen v skladu zahtevami, normami in smernicami proizvajalca
  • če je bilo vozilo uporabljeno, popravljeno ali vzdrževano brez upoštevanja navodil proizvajalca vozila (na primer: če na vozilu niso bili opravljeni redni servisni pregledi v skladu s predpisanim ciklom vzdrževanja, če na vozilu niso bila opravljena potrebna popravila, če je bilo vozilo uporabljeno za športna tekmovanja in/ali na način uporabe, ki ni predviden s strani proizvajalca in podobno)
  • posledic normalne obrabe dela ali dodatne opreme,

Garancija ne krije škode na ostalih delih ali sklopih vozila, če je le-ta nastala zaradi nepravočasne prijave okvare nadomestnega dela, ter kakršnekoli škode ali stroškov, ki so bili navedeni zgoraj.

V primeru vgradnje novega ali tovarniško obnovljenega motorja je določeno, da pogodbena garancija velja zgolj in samo pod pogojem, da so bili na motorju po njegovi vgradnji opravljeni vsi redni servisni pregledi, ki so predvideni za vozilo, v skladu s predpisi proizvajalca. Stranka mora opravljanje rednih servisov dokazati s predložitvijo ustreznega računa pooblaščenega predstavnika proizvajalca ali z drugo ustrezno dokumentacijo, ki nedvoumno dokazuje servisiranje v skladu s predpisi roizvajalca, v kolikor je vozilo vzdrževano izven mreže pooblaščenih serviserjev proizvajalca.

16. ODGOVORNOST ZA OPRAVLJENO STORITEV IN VGRAJEN MATERIAL

Zgoraj opredeljena pogodbena garancija proizvajalca nadomestnih delov ne izključuje pravic potrošnikov iz naslova odgovornosti za stvarne napake v skladu z Obligacijskim zakonikom in pravic, ki jih ima skladno z določili Zakona o varstvu potrošnikov. Serviser odgovarja za neskladnost vgrajenih nadomestnih delov, ki obstaja ob njihovi dobavi in se pokaže roku v dveh let od izdaje fakture potrošniku. Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti vgrajenih nadomestnih delov, če o napaki obvesti Serviserja v dveh mesecih od dneva, ko je bila ta ugotovljena. V primeru neskladnosti je potrošnik je upravičen zahtevati brezplačno vzpostavitev skladnosti vgrajenih nadomestnih delov, pri čemer lahko izbere med popravilom in zamenjavo, razen če je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali predstavlja nesorazmerne stroške za Serviserja. V vsakem primeru ima potrošnik pravico, da od Serviserja zahteva povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka. Skladnost vgrajenih nadomestnih delov mora Serviser vzpostaviti v roku 30 dni od dneva, ko je bil obveščen o napaki in mu je bila stvar predana v popravilo ali zamenjavo. Če v tem roku vzpostavitev skladnost vgrajenih nadomestnih delov zaradi narave in kompleksnosti popravila ali zamenjave ni možna, Serviser potrošnika pred potekom roka obvesti o podaljšanju roka za nadaljnjih največ 15 dni. Serviser lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti vgrajenih nadomestnih delov, če popravilo oziroma zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroke ob upoštevanju vseh okoliščin. Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od nakupa blaga če Serviser ni popravil ali zamenjal vgrajenih nadomestnih delov, če je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti vgrajenih nadomestnih delov ali če Serviser izjavi ali pa je iz okoliščin očitno, da ne bo vzpostavil skladnosti vgrajenih nadomestnih delov v razumnem roku ali brez znatnih nevednosti za potrošnika. Ne glede na zgoraj navedeno lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga. V tem primeru mora Serviserju vrniti vgrajene nadomestne dele. Če je za vračilo vgrajenih nadomestnih delov potrebno delo Serviserja, strošek dela nosi Serviser. Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna.

V primeru nepravilnosti pri opravljeni storitvi lahko potrošnik, ki je v zgoraj navedenih rokih obvestil Serviserja o napaki, zahteva neodplačno odpravo nepravilnosti storitve, ponovno izvedbo storitve, vračilo dela kupnine v sorazmerju z nepravilnostmi pri opravljeni storitvi oziroma odstopi od pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

17. REKLAMACIJE

Za vse reklamacije ali informacije o naročenem popravilu, se lahko stranka obrne neposredno na Serviserja preko kontaktnih podatkov, ki so navedeni na delovnem nalogu.

18. UPORABA PRAVA IN PRISTOJNOST SODIŠČ

Ti splošni pogoji so skladni s pravom Republike Slovenije.

V primeru spora bosta stranki poskušali poiskati sporazumno rešitev. Če ta ne bo mogoča, je za reševanje spora med stranko in Serviserjem pristojno stvarno pristojno sodišče v Ljubljani.

slika
Ford

slika
Rabljena

slika
Servis

slika
Kontakt